Història

L’any 1950 es va constituir el club amb Jaume de Torres com a primer president.

Abans, a primers de segle XX membres del Centre Mataroní jugaven en una pista al carrer Iluro.
Des del 1924, funcionà el Law Tennis Club Mataró, situat al darrere de la Presó al pati de la Unió de Cooperadors.

Un llarg camí des dels inicis fins a la consolidació del Club Tennis Mataró (1909-1965)

El dia 13 de desembre de l’any 1950 el Sr. Jaume de Torres Profitós, com a president, enviava a la Real Federació Española de Tenis els estatuts del Club Tennis Mataró, que poc després vindrien legalitzats per l’organisme federatiu presidit pel Marquès de Cabanes i per la Delegación Nacional de Educación Física y Deportes. Aquest club naixia gràcies a la possibilitat de comptar amb unes instal·lacions pròpies que després, amb el lògic creixement, s’acabarien fent petites, però que en aquells moments foren molt importants. Per tal d’arribar-hi es va haver de cobrir un camí molt llarg…

"L’any 1950 es va constituir el club amb Jaume de Torres com a primer president"

Els inicis del tennis a la nostra ciutat

Aquest camí havia començat l’any 1905 quan es va constituir una nova societat anomenada “Centre Mataroní”, amb local al n. 33 de la Riera. La presidia el Sr. Fernando Klein. Aquesta societat naixia amb la finalitat de cultivar la literatura, les arts, les ciències, l’esport i tot el que significava progrés i cultura. Només néixer ja comptava amb 130 socis.

Moments d’eufòria

L’any 1989 havia acabat amb gran eufòria a Club Tennis Mataró, ja que l’equip del club havia assolit l’ascens a la màxima categoria estatal en la competició per equips. Jesús Sànchez, un jove tècnic provinent del CT Barcino, ja feia un any que ocupava el càrrec de director tècnic del club, i Fernando Luna havia obert un Centre d’Alta Competició a CT Mataró, i el treball a la base anava donant fruits molt importants des de feia temps. Ja en el mes de febrer es va saber que l’entitat mataronina organitzaria els Campionats de Catalunya per equips i el club es va marcar l’objectiu d’estar entre els millors.